Neurodydaktyka
O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ideą neurodydaktyki i jej przełożeniem na zasady skutecznego uczenia się. Poznamy też neurologiczne podłoże koncentracji uwagi, motywacji, uczenia się oraz pamięci i kojarzenia na poziomie edukacji szkolnej lub akademickiej. Podczas szkolenia uczestnicy wezmą czynny udział w aktywnościach wspierających uczenie się przyjazne mózgowi, co będzie miało wpływ na podniesienie świadomości uczestników w zakresie biologicznego podłoża zmian zachodzących w mózgu. Szkolenie pozwala zrozumieć znaczenie aktywności w efektywnym uczeniu się oraz ilustruje sposób, w jaki uczy się mózg. Dzięki temu uczestnicy szkolenia lepiej zrozumieją potrzeby uczniów lub studentów nie tylko w aspekcie zdobywania wiedzy ale też wypoczynku lub zmiany aktywności.
Dla kogo?
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli wszystkich poziomów edukacji, rad pedagogicznych, wykładowców akademickich, psychologów, pedagogów, edukatorów.
Jakie są cele szkolenia?
Praktyczne poznanie metody
Zapoznanie z teoretycznymi podstawami neurodydaktyki (neurologiczne podłoże koncentracji uwagi, motywacji, uczenia się oraz pamięci i kojarzenia)
Gotowe narzędzia do pracy
Uczestnicy zostaną wyposażeni w narzędzia i techniki, które po zakończeniu szkolenia pozwalają im prowadzić skuteczny proces edukacyjny zgodnie z założeniami neurodydaktyki
Doświadczenie pracy
Przećwiczenie praktycznych narzędzi i technik zgodnych z zasadą skutecznego uczenia się (według założeń neurodydaktyki)
Rozwój nowych kompetencji
Poszerzenie kompetencji o innowacyjne umiejętności dydaktyczne w obszarze neurodydaktyki
Nowa rola prowadzącego
Zdefiniowanie nowej roli nauczyciela i wykładowcy jako facylitatora w prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem wiedzy z obszaru neurodydaktyki.
Nauka nowego modelu
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się tworzyć scenariusze zajęć oparte na technikach skutecznego uczenia się.