Metoda eksperymentu w procesie nauczania
O szkoleniu
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie wykorzystania metody eksperymentu w edukacji. W ramach szkolenia uczestnicy będą rozwijać umiejętności niezbędne do skutecznego i sprawnego korzystania z metody eksperymentu w połączeniu z innymi metodami aktywizującymi (np. odwrócona klasa, gamifikacja, metoda projektowa). Szkolenie ma charakter aktywny, uczestnicy tworzą własne scenariusze lekcji opartych na metodzie eksperymentu oraz projektują narzędzia przydatne do ich przeprowadzenia. Rozwijają także kompetencje zarządzania grupą, co ma kluczowe znaczenie w pracy z tą metodą.
Dla kogo?
Nauczycieli akademickich, wykładowców, nauczycieli i edukatorów chcących wykorzystać w pracy w uczniami i studentami metodę eksperymentu.
Jakie są cele szkolenia?
Praktyczne poznanie metody
Praktyczne poznanie metody pozwalającej na kształtowanie w uczniach/studentach umiejętności samodzielnej pracy badawczej zorientowanej na odkrywanie nowych zjawisk lub testowanie w praktyce poznanych teorii.
Gotowe narzędzia do pracy
Podczas szkolenia wyposażymy Cię w narzędzia powalające na sprawny proces prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metody eksperymentu.
Doświadczenie pracy
Doświadczenie pracy zgodnie z metodologią eksperymentu przez zespołową pracę na scenariuszach.
Rozwój nowych kompetencji
Poszerzenie kompetencji o innowacyjne umiejętności dydaktyczne.
Nowa rola prowadzącego
Zdefiniowanie nowej roli nauczyciela i wykładowcy jako facylitatora w prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem metody eksperymentu.
Nauka nowego modelu
Nauka nowego, innowacyjnego modelu prowadzenia zajęć, wpierająca zaangażowanie i motywację uczniów i studentów co przekłada się na budowanie korzystnych relacji.